Dział zawiera informacje na temat publikacji dotyczących firmy Abakus Europe oraz jej oferty produktowej.
Napisano o nas | |||
21 październik 2008 | "Bojowe" lampy naftowe
|
||
13 październik 2008 | Zestaw naprawczy
|
||
12 październik 2008 | Niezniszczalny akumulator
|
||
12 sierpień 2008 | Wkręcana kotwica
|
||
25 lipiec 2008 | Victron Energy BMV-600 Sprawdź poziom baterii
|
||
2 lipiec 2008 | Winda kotwiczna Anchorlift
|
||
30 czerwiec 2008 | Stacja pogody Barigo
|
||
29 czerwiec 2008 | Kompas Autonautic Instrumental
|
||
14 styczeń 2008 | Ugasić pożar! Nowoczesna ochrona
|
||
27 październik 2006 | Nowoczesna ochrona przeciwpożarowa
|
||
27 wrzesień 2006 | Środek na szczelność
|
||
1 wrzesień 2006 | Jachtowe siłowniki
|
||
30 sierpień 2006 | Tniemy... i płyniemy
|
||
4 październik 2005 | Podnośnik zatrzaskowy Wszystkie klapy na jachcie powinny być zatrzaśnięte (unieruchomione), tak żeby podczas żeglowania nie podskakiwały, nie ruszały się i generalnie nie sprawiały kłopotów. Dobre klapy, to też takie, które łatwo się otwiera i podnosi. Żeby więc mieć na jachcie takie klapy, trzeba zastosować właściwe okucia – zawiasy, a przede wszystkim zatrzaski. Przedstawiamy produkt, który spełnia te wymagania – podnośnik/zatrzask denny z zabezpieczeniem, szczelny, estetycznie wykonany ze stali kwasoodpornej. Cecha szczelności jest ważna, ponieważ przy większej fali woda przelewa się po klapach i często wręcz stoi we wgłębieniach zatrzasków. Estetyczne wykonanie umożliwia wykorzystanie ich także w innych zamykanych miejscach na jachcie Więcej: www.bakista.pl Źródło: Żagle. Magazyn sportów wodnych, dział patenty i nowości - wydanie październik 2005 |
||
29 czerwiec 2005 | Bloczek na długo... Kiedy podczas tegorocznych Targów „Wiatr i Woda” zobaczyłem ten bloczek, od razu wiedziałem że to jedna z najbardziej trwałych rzeczy wyprodukowanych dla żeglarzy. Bloczki Garhauer – wykonane z aluminium lub stali nierdzewnej, bez zastosowania nitów i śrub. Są stosunkowo lekkie, a doskonałe łożyskowanie zapewniają kulki i bieżnie z materiału Torlon, zapożyczonego z programu lotów kosmicznych. Dzięki takim materiałom zakres temperatur pracy bloczków mieści się pomiędzy -200 C a +200 C, a ich trwałość potwierdza 10-letnia gwarancja producenta! Więcej: www.bakista.pl Źródło: Żagle. Magazyn sportów wodnych , dział patenty i nowości - wydanie lipiec 2005 |
||
25 maj 2005 | Otwarcie sklepu wysyłkowego BAKISTA 22 maja w Łebie uroczyście otwarto pierwszy w Polsce sklep wysyłkowy sprzętu żeglarskiego BAKISTA. Z tej okazji były kiełbaski z rożna i piwo dla wszystkich. Zaproszeni do dyskusji żeglarze spierali się o przyszłość polskich portów jachtowych na przykładzie mariny w Łebie. Reprezentujący "Żagle" kpt.Jerzy Kuliński wymieniał poglądy z kpt.Krzysztofem Baranowskim, redaktorem naczelnym "Jachtingu". W tym samym czasie na terenie mariny wędkarze wręczali sobie nagrody za najlepsze połowy w ramach Międzynarodowych Mistrzostw Polski w wędkarstwie morskim. Po raz kolejny zwyciężyli goście z Niemiec. BAKISTA pogodziła wszystkich oferując atrakcyjny towar i żeglarzom i wędkarzom. Źródło: Jachting |
||
24 maj 2005 | Pewne kotwiczenie Jednym z najważniejszych elementów w zestawie kotwica - łańcuch jest łącznik tych dwu elementów, najbardziej narażony na zerwanie. Żeby więc nie stracić nieoczekiwanie kotwicy przy jej podnoszeniu, warto zainwestować w pewny łącznik. Taki właśnie wydaje się krętlik z przegubem kulowym proponowany przez firmę ABAKUS. Przegub kulowy w krętliku umożliwia swobodny ruch kotwicy w każdej płaszczyźnie. Jednak najprzydatniejszymi jego właściwościami są przede wszystkim: wyższa wytrzymałość (niż sam łańcuch) oraz to, że jest to jedyny jak do tej pory opatentowany tego typu system na świecie. Jakość tego produktu potwierdzić może certyfikat i dopuszczenie do użytku wydane przez niemieckiego Lloyda. Ciekawostką jest, że każdemu krętlikowi nadany jest niepowtarzalny numer identyfikacyjny, dzięki któremu prześledzić można drogę pokonywana od procesu produkcji do ostatecznego odbiorcy. I jeszcze jedna rzecz może się przydać - dokręcane za pomocą specjalnych kluczy sworznie w dużym stopniu utrudniają kradzież kotwicy. Źródło: Żagle. Magazyn Sportów Wodnych, dział patenty i nowości - wydanie czerwiec 2005 |
||
13 maj 2005 | Bakista z hulajnogą Bakista to pierwszy profesjonalny dom wysyłkowy dla żeglarzy i motorowodniaków. Oferuje pełny program wyposażenia żeglarskiego - zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów rzadziej przebywających na wodzie. Jako partner firmy A.W.Niemeyer (AWN), dostarcza do domu, produkty wybrane z palety ponad 10tys. wyrobów renomowanych producentów. AWN to jeden z liderów branży sprzedaży wysyłkowej z tradycjami żeglarskimi sięgającymi 1745 roku. Produkty oferowane przez Bakistę można zakupić przez katalog, sklep firmowy w porcie jachtowym w Łebie (od maja) i w sklepach partnerskich na terenie całego kraju. Wsparciem katalogu wysyłkowego będzie sklep internetowy (www.bakista.pl) Na targach Wiatr i Woda, na wspólnym stoisku z Abakus Europe, przedstawiono program ekspansji rynkowej. Abakus pozostał dystrybutorem osprzętu ze stali nierdzewnej, Bakista przejęła w całości obsługę klientów detalicznych. Wśród osób zainteresowanych katalogiem każdego dnia targów rozlosowano hulajnogę elektryczną. Źródło: Jachting - wydanie Nr 2/2005 |
||
15 marzec 2005 | Solidne i pod kluczem Nowoczesne i solidne zamknięcie bakisty czy szafki na jachcie. Podstawowa zaleta: po przesunięcie dźwigni klapa zostaje dociśnięta do obudowy, więc w czasie "jazdy" nie postukuje i nie wpada w wibracje. Można także zamknąć pojemnik na kłódkę. Transport jachtu tylko z naciągaczem Solidne przymocowanie kadłuba do przyczepy to najważniejsza rzecz podczas transportu jachtu. Zapewniają to pasy transportowe wyposażone w napinacze. Wykonane są one ze stali nierdzewnej, co gwarantuje długoletnie bezawaryjne ich funkcjonowanie. U nas dostępne są w trzech rozmiarach - dla pasów o szerokości 25, 40 i 50 mm. Źródło: Jachting - wydanie 1/2005 |
||
22 styczeń 2005 | Skutecznie naciągać Czas płynie szybko, więc nie obejrzymy się, a już trzeba będzie ładować jacht na przyczepę i jechać z nim nad wodę. Najlepszym zabezpieczeniem jachtu przed przemieszczaniem się po przyczepie są wykonane z syntetycznych materiałów pasy, ponieważ nie wgniatają się w laminat. Do ich skutecznego napinania proponujemy naciągacze ze stali nierdzewnej, sprzedawane od niedawna przez lęborską firmę ABAKUS Europe w trzech rozmiarach - dla pasów o szerokości: 25, 40, 50. Źródło: Żagle. Magazyn Sportów Wodnych , dział patenty i nowości - wydanie luty 2005 |
||
22 grudzień 2004 | Zaczep do nart wodnych Być może wzorem innych dyscyplin sportowych sukcesy naszych młodych zawodniczek w mistrzostwach Europy w narciarstwie wodnym przyczynią się do popularyzacji tego pięknego sportu. W licznych prezentacjach łodzi motorowych zawsze podkreślamy ich możliwości w ciągnięciu mistrzów akrobacji na dwóch lub jednej desce. Na naszej łodzi niezbędny będzie jednak niezawodny i bezpieczny uchwyt do zamocowania liny. Naprzeciw temu wyszła firma Abakus Europe z Lęborka, proponując estetyczny, wykonany ze stali nierdzewnej element. Źródło: Żagle. Magazyn Sportów Wodnych, dział patenty i nowości - wydanie styczeń 2005 |
||
20 listopad 2004 | Praktyczne i miłe dla oka Naturalnym jest, że armatorzy jachtów dążą do podwyższenia komfortu na swoich jednostkach. Chcą mieć dobre silniki, nowoczesne kambuzy, coraz bogaciej urządzone toalety. To wiąże się z potrzebą urządzenia jachtu w szereg odpowiednich instalacji: sanitarnych, ściekowych czy paliwowych. My proponujemy estetyczne zakończenia tych instalacji - to, co widoczne dla oka, czyli wlewy: paliwa, wody i do odprowadzania ścieków. Dostępnych jest kilka odmian tych wykonanych w kwasoodpornej stali korków, m.in. z zabezpieczającym łańcuszkiem (linką). Od niedawna dostępne są także zamknięcia wlewów z opatentowanym systemem odpowietrzającym - zapobiegającym zapowietrzeniu instalacji oraz kumulacji gazów i to bez stosowania dodatkowego przewodu wentylacyjnego. Są także modele z odpływem , zapobiegające np. przelewaniu paliwa podczas tankowania, a także wlewy ukośne. Ich ceny wahają się od 100 do 280zł w zależności od modelu. Źródło: Żagle. Magazyn sportów wodnych , dział patenty i nowości - wydanie grudzień 2004 |
||
27 październik 2004 | Do szekli i kapsli Zardzewiałe, zapieczone czy po prostu zbyt mocno dokręcone szekle trafiają nam do rąk głównie wtedy, gdy trzeba je szybko odkręcić. Może więc dobrze mieć w kieszeni szeklownik? Mały, poręczny może posłużyć również jako otwieracz do konserw, butelek, a spłaszczona końcówka od biedy zastąpi śrubokręt. Źródło: Rejs. Magazyn Żeglarzy i Motorowodniaków, dział patenty i nowości - wydanie listopad 2004 |
||
22 październik 2004 | Głębokość bez echosondy Każdy manewr rzucenia kotwicy wymaga znajomości odległości do dna akwenu. Tylko bowiem znając głębokość, można prawidłowo dobrać długość łańcucha kotwicznego. Jeśli jacht ma na swym wyposażeniu echosondę, sprawa jest banalna - wystarczy dokonać odczytu. Gdy jej jednak nie ma lub gdy jest zepsuta, pomiar głębokości staje się dość problematyczny. Można sobie jednak z tym poradzić, montując na łańcuchu plastikowe klipsy. Pięć różnych kolorów pozwala w kombinowany sposób oznaczać długość zanurzającego się w wodzie łańcucha. Źródło: Żagle. Magazyn sportów wodnych , dział patenty i nowości - wydanie listopad 2004 |
||
24 wrzesień 2004 | Na solidną doczepkę Kiedy wieszamy silnik na powęży jachtu, chcemy, żeby łatwo się go podnosiło i opuszczało, ale też by był estetycznie i pewnie przymocowany do łódki. Należy więc zastosować odpowiedni pantograf - ładny, mocny i niezawodny. Już pokazywaliśmy na łamach "Żagli" produkty spełniające te warunki, tym razem kolejny, nowy produkt tego typu - pantograf z firmy Abakus, oznaczony numerem 8706 i służący do przyczepiania silników o wadze około 50kg i mocy do 20KM. Źródło: Żagle. Magazyn Sportów Wodnych, dział patenty i nowości |
||
22 wrzesień 2004 | Kolorowe metry Czasem przed rzuceniem kotwicy warto wiedzieć, jak głęboko jest pod jachtem. Gdy mamy na pokładzie echosondę umożliwiającą szybkie określenie głębokości, problem jest błachy, gdy jej nie ma, pomiar głębokości mogą rozwiązać plastikowe klipsy mocowane na łańcuchu kotwicznym. Pięć różnych kolorów pozwala w kombinowany sposób odczytywać z łańcucha głębokość otchłani. Źródło: Rejs. Magazyn Żeglarzy i Motorowodniaków, dział patenty i nowości - wydanie październik 2004 |
||
23 sierpień 2004 | Dobry na zerwanie Co zrobić, kiedy reling na jachcie pęknie? Można załamać ręce (zwłaszcza jeśli na skutek tego wpadnie się do wody!) albo... naprawić go na miejscu, wyciągając ze skrzynki specjalny zestaw naprawczy! przygotowała go firma Abakus. Jest bardzo prosty w użyciu i nie wymaga żadnych "cięższych" narzędzi. Źródło: Żagle. Magazyn sportów wodnych , dział patenty i nowości |
||
20 lipiec 2004 | Wrażenia w zawiasach Z jachtu jesteśmy zadowoleni wtedy,gdy oprócz pięknej linii ma ładne i solidne okucia. To ostateczne wykończenie ma największy wpływ na walory użytkowe. Jednym z elementów, który często psuje dobre wrażenie całości, są zawiasy. Albo widuje się je poluzowane w laminacie, albo poluzowane w przegubie, albo po prostu szpecą jacht swym wyglądem. Nie musi tak być. Są na rynku zawiasy solidne i do tego ładne. Przykładem mogą być nowe produkty niemieckiej firmy Marinetech. Źródło: Żagle. Magazyn sportów wodnych , dział patenty i nowości |
||
19 kwiecień 2004 | Estetyczny zawias Niezbędny element przy zabudowie wnętrza czy kokpitu łódki. Żeby pozbyć się widoku nieestetycznych śrub, wymyślono zawiasy z elementem maskującym. Wykonane są ze stali kwasowej, dostępne we wszystkich potrzebnych na jachcie rozmiarach i formach. Ponadto jest nam bardzo miło, że nasze starania w kierunku rozwoju dystrybucji osprzętu żeglarskiego zostały zauważone przez tak poczytny magazyn jak Rejs, w którym pod naszym zdjęciem z targów Wiatr i Woda przeczytaliśmy następującą wzmiankę "W ubiegłym roku debiutant w branży, dziś duży dystrybutor osprzętu" Źródło: Rejs. Magazyn Żeglarzy i Motorowodniaków, dział patenty i nowości - wydanie maj 2004 |
||
18 kwiecień 2004 | Mocne zakończenie Każda lina stalowa wykorzystywana na jachcie musi być w jakiś sposób zakończona, np. kauszą, szplajsem czy przez zawalcowanie. Większość zakończeń, niestety, powoduje znaczne obniżenie wytrzymałości w porównaniu z wytrzymałością samej stalówki. Pomocą może być zakończenie do lin stalowych typu Norseman, będących od niedawna w ofercie firmy Abakus. Osiąga aż 95% wytrzymałości samej stalówki, co praktycznie wystarcza do wszystkich jej zastosowań. Nie wymaga przy montażu specjalistycznych przyrządów Źródło: Żagle. Magazyn sportów wodnych, dział patenty i nowości - wydanie maj 2004 |
||
20 marzec 2004 | Krętlik z przegubem kulowym Łączy kotwicę z łańcuchem w miejscu, gdzie łańcuch najbardziej narażony jest na zerwanie. Jego konstrukcja umożliwia swobodny ruch kotwicy w każdej płaszczyźnie. Dokręcany za pomocą specjalnych kluczy, utrudnia też kradzież kotwicy. Dopuszczony został przez niemiecki odział rejestru okrętowego Lloyd's, gwarantujący jakość tego produktu. Każdemu kręt likowi nadany jest numer identyfikacyjny z oznaczeniem certyfikująco-patentowym, dzięki czemu można m.in. prześledzić drogę, jaką pokonuje od procesu produkcji do ostatecznego odbiorcy. Dostępny jest na terenie naszego kraju wyłącznie za pośrednictwem firmy Abakus Europe. (PW) Uchwyt na telefon Wytrzymałe końcówki lin Na złodzieja Źródło: Rejs. Magazyn żeglarzy i Motorowodniaków, dział patenty i nowości - wydanie kwiecień 2004 |
||
20 luty 2004 | Nóż do wodorostów Pływając na silniku jachtem po płytkich wodach, zdarza się złapać śrubą wodorosty, zagubioną linę czy wędkarską żyłkę. Może to doprowadzić do unieruchomienia silnika (zerwania klina). Na pewno wiąże się to z krótkim postojem, uniesieniem silnika i usuwaniem nawiniętego towaru. Taki pierścień w kształcie zębatki montowany na wałku ze śrubą podczas jazdy sam tnie nawinięte elementy na drobne kawałki i uwalnia od nich. Wykonany jest ze stali nierdzewnej, pasuje na wałki o średnicach 25-40 mm. Cena 325zł Zestaw naprawczy Źródło: Rejs. Magazyn żeglarzy i Motorowodniaków, dział patenty i nowości - wydanie marzec 2004 |
||